Hi, I am trying to install hail and follow the tutorial on a server running on CentOS Linux 7, but I get the following error when I run the example code on the document.
TypeError Traceback (most recent call last)
in
1 import hail as hl
----> 2 mt= hl.balding_nichols_model(n_populations=3, n_samples=50, n_variants=100)
3 mt.count()
</home/him/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/decorator.py:decorator-gen-1471> in balding_nichols_model(n_populations, n_samples, n_variants, n_partitions, pop_dist, fst, af_dist, reference_genome, mixture)
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/typecheck/check.py in wrapper(__original_func, *args, **kwargs)
582 @decorator
583 def wrapper(original_func, *args, **kwargs):
→ 584 args, kwargs = check_all(__original_func, args, kwargs, checkers, is_method=is_method)
585 return original_func(*args, **kwargs)
586
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/typecheck/check.py in check_all(f, args, kwargs, checks, is_method)
510 if i < len(args):
511 arg = args[i]
→ 512 args_.append(checker.check(arg, name, arg_name))
513 # passed as keyword
514 else:
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/typecheck/check.py in check(self, x, caller, param)
54 for tc in self.checkers:
55 try:
—> 56 return tc.check(x, caller, param)
57 except TypecheckFailure:
58 pass
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/typecheck/check.py in check(self, x, caller, param)
301 for tc, f in self.fs:
302 try:
→ 303 return f(tc.check(x, caller, param))
304 except TypecheckFailure:
305 pass
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/genetics/reference_genome.py in (x)
8
9 rg_type = lazy()
—> 10 reference_genome_type = oneof(transformed((str, lambda x: hl.get_reference(x))), rg_type)
11
12
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/context.py in get_reference(name)
356 :class:.ReferenceGenome
357 “”"
→ 358 Env.hc()
359 if name == ‘default’:
360 return default_reference()
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/utils/java.py in hc()
61 import sys
62 sys.stderr.write(“Initializing Spark and Hail with default parameters…\n”)
—> 63 init()
64 assert Env._hc is not None
65 return Env._hc
</home/him/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/decorator.py:decorator-gen-1189> in init(sc, app_name, master, local, log, quiet, append, min_block_size, branching_factor, tmp_dir, default_reference, idempotent, global_seed, _optimizer_iterations, _backend)
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/typecheck/check.py in wrapper(__original_func, *args, **kwargs)
584 args, kwargs = check_all(__original_func, args, kwargs, checkers, is_method=is_method)
→ 585 return original_func(*args, **kwargs)
586
587 return wrapper
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/context.py in init(sc, app_name, master, local, log, quiet, append, min_block_size, branching_factor, tmp_dir, default_reference, idempotent, global_seed, _optimizer_iterations, _backend)
262 min_block_size, branching_factor, tmp_dir,
263 default_reference, idempotent, global_seed,
→ 264 _optimizer_iterations,_backend)
265
266
</home/him/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/decorator.py:decorator-gen-1187> in init(self, sc, app_name, master, local, log, quiet, append, min_block_size, branching_factor, tmp_dir, default_reference, idempotent, global_seed, optimizer_iterations, _backend)
584 args, kwargs = check_all(__original_func, args, kwargs, checkers, is_method=is_method)
→ 585 return original_func(*args, **kwargs)
586
587 return wrapper
~/miniconda3/envs/hail/lib/python3.6/site-packages/hail/context.py in init(self, sc, app_name, master, local, log, quiet, append, min_block_size, branching_factor, tmp_dir, default_reference, idempotent, global_seed, optimizer_iterations, _backend)
97 self._jhc = self._hail.HailContext.apply(
98 jsc, app_name, joption(master), local, log, True, append,
—> 99 min_block_size, branching_factor, tmp_dir, optimizer_iterations)
100
101 self._jsc = self._jhc.sc()
TypeError: ‘JavaPackage’ object is not callable